Algemene Voorwaarden
Algemene Voorwaarden
ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR WEBSHOPS
Deze algemene voorwaarden ("Voorwaarden") bepalen de rechten en plichten van u, als koper, en ons, als verkoper, binnen de contractuele relaties die worden afgesloten via communicatie op afstand, met name via de webshop op onze website Knifestock.sk de handelaar is: SHADOW Slovakia s.r.o., IČO: 50 231 111, Cabajská 42, Nitra 949 01, geregistreerd in het Handelsregister van de Rechtbank van Nitra, sectie: sro, dossiernummer: 40399/N, DIČ: 2120318211, IČ DPH: SK2120318211 e-mail info@knifestock.sk telefoonnummer +421 233 331 056
Het toezichthoudende orgaan is met name de Slowaakse Handelsinspectie (SOI), Inspectoraat SOI voor de regio Nitra, gevestigd op: Staničná 1567/9, Nitra 949 01, tel. nr. 037 772 02 16
Alle informatie over de verwerking van uw persoonlijke gegevens is opgenomen in het privacybeleid, dat u hier kunt vinden https://www.knifestock.sk/ochrana-sukromia
Als een deel van deze Voorwaarden in strijd is met wat we zijn overeengekomen in uw bestelling op onze webshop, heeft deze specifieke overeenkomst voorrang boven deze Voorwaarden.
1. ENKELE DEFINITIES
1.1. Consumentenbeschermingswet is de Slowaakse Wet nr. 108/2024 Z. z. over consumentenbescherming en over de wijziging en aanvulling van sommige wetten.
1.2. Prijs is het geldbedrag dat u betaalt voor de Goederen;
1.3. Verzendkosten zijn het geldbedrag dat u betaalt voor de levering van de Goederen, inclusief de kosten voor verpakking, transport, post of andere kosten;
1.4. Totaalprijs is de som van de Prijs en de Verzendkosten, eventuele andere kosten en vergoedingen, indien deze niet vooraf konden worden bepaald;
1.5. BTW is de belasting over de toegevoegde waarde volgens de geldende wettelijke voorschriften;
1.6. Webshop is de online winkel die door ons wordt beheerd op het adres Knifestock.sk waar de aankoop van Goederen zal plaatsvinden;
1.7. Factuur is een belastingdocument dat is uitgegeven in overeenstemming met de wet op de belasting over de toegevoegde waarde voor de Totaalprijs;
1.8. Verkoper en exploitant van de online winkel Knifestock.sk op het grondgebied van de Slowaakse Republiek is SHADOW Slovakia s.r.o., IČO: 50 231 111, Cabajská 42, Nitra 949 01, geregistreerd in het Handelsregister van de Rechtbank van Nitra, sectie: sro, dossiernummer: 40399/N, DIČ: 2120318211, IČ DPH: SK2120318211 e-mail info@knifestock.sk telefoonnummer +421 233 331 056, juridisch aangeduid als verkoper en/of handelaar; Ter vermijding van twijfel zijn wij geen exploitanten van een online marktplaats, en zijn wij dus geen personen die een online marktplaats exploiteren en aan consumenten aanbieden, ook niet via een derde partij, en zijn wij dus niet onderworpen aan de specifieke informatieverplichtingen volgens § 16 en § 17 van de Consumentenbeschermingswet.
1.9. Bestelling is uw onherroepelijk voorstel om een Koopovereenkomst voor Goederen met ons te sluiten;
1.10. Ondernemer is een persoon die is ingeschreven in het Handelsregister, handelt op basis van een handelsvergunning, handelt op basis van een andere dan handelsvergunning volgens specifieke voorschriften of een persoon die landbouwproductie uitvoert en is ingeschreven in het register volgens een specifiek voorschrift.
1.11. Consument is een natuurlijke persoon die bij het sluiten en uitvoeren van een consumentenovereenkomst niet handelt in het kader van zijn handelsactiviteit of andere zakelijke activiteit.
1.12. Consumentenkoopovereenkomst is een koopovereenkomst gesloten tussen de handelaar als verkoper en de Consument als koper, indien het onderwerp van de koop een roerende zaak is, indien de zaak nog moet worden vervaardigd of gemaakt, onder andere ook volgens de specificaties van de Consument als koper.
1.13. Goederen zijn alle producten die u kunt kopen op de Webshop.
1.14. Gebruikersaccount is een account dat is aangemaakt op basis van de door u verstrekte gegevens, waarmee de ingevoerde gegevens en de geschiedenis van bestelde Goederen en gesloten overeenkomsten kunnen worden opgeslagen;
1.15. U, als u op onze Webshop koopt, wordt u juridisch aangeduid als koper. Als u in de bestelling uw identificatienummer (IČO) vermeldt, erkent u dat de bepalingen van deze Voorwaarden die voor ondernemers zijn bedoeld, evenals de voorwaarden die tussen ons zijn overeengekomen, op u van toepassing zijn. U heeft echter nog steeds, binnen de geldende wettelijke voorschriften, recht op volledige bescherming tegen oneerlijke en agressieve handelspraktijken en tegen misleidend handelen en misleidende omissie.
1.16. Overeenkomst is een koopovereenkomst die is overeengekomen op basis van een correct ingevulde Bestelling die via de Webshop is verzonden, en wordt gesloten op het moment dat u van ons een bevestiging van de Bestelling ontvangt.
1.17. Overeenkomst op afstand is een overeenkomst tussen de handelaar en de Consument die uitsluitend wordt overeengekomen en gesloten via een of meer middelen van communicatie op afstand zonder de gelijktijdige fysieke aanwezigheid van de handelaar en de Consument, met name door gebruik te maken van een online interface, e-mail, telefoon, fax, adreslijst of aanbiedingscatalogus (“Overeenkomst“).
1.18. Burgerlijk Wetboek is de Slowaakse Wet nr. 40/1964 Zb. in de latere wijzigingen.
2. ALGEMENE BEPALINGEN EN INSTRUCTIES
2.1. De aankoop van Goederen is alleen mogelijk via de webinterface van de Webshop – Knifestock.sk
2.2. Bij de aankoop van Goederen is het uw plicht om ons alle informatie correct, volledig en waarheidsgetrouw te verstrekken. De informatie die u ons heeft verstrekt bij het bestellen van Goederen zullen wij dus als correct, volledig en waarheidsgetrouw beschouwen.
3. SLUITEN VAN DE OVEREENKOMST
3.1. U kunt de Overeenkomst met ons alleen in de Slowaakse taal sluiten.
3.2. De Overeenkomst wordt op afstand gesloten via onze Webshop. De kosten voor het gebruik van communicatiemiddelen die u bij het sluiten van de Overeenkomst gebruikt, zijn voor uw rekening. Deze kosten verhogen de totale prijs van de goederen niet en verschillen niet van het basistarief dat u betaalt voor het gebruik van deze middelen (met name voor toegang tot internet). Door het plaatsen van een bestelling gaat u akkoord met het gebruik van communicatiemiddelen op afstand.
3.3. Om de Overeenkomst te sluiten, moet u een bestelvoorstel maken op de Webshop, dat moet bevatten:
- Informatie over de gekochte goederen (u markeert de goederen met de knop "Toevoegen aan winkelwagen / In winkelwagen").
- Informatie over de prijs, verzendkosten, BTW, betalingswijze van de totale prijs en de gewenste leveringswijze van de goederen. Deze informatie wordt ingevoerd tijdens het maken van het bestelvoorstel en automatisch berekend op basis van de gekozen goederen en leveringswijze.
- Uw identificatiegegevens die nodig zijn voor de levering van de goederen: naam, achternaam, afleveradres, telefoonnummer en e-mailadres.
- In het geval dat wij u de goederen regelmatig en herhaaldelijk zullen leveren, ook informatie over hoe lang wij u de goederen zullen leveren.
3.4. Tijdens het maken van het bestelvoorstel kunt u de gegevens wijzigen en controleren totdat het is gemaakt.
3.5. Na het controleren en klikken op de knop "Bestelling met betalingsverplichting" maakt u de bestelling. Voordat u op de knop klikt, moet u bevestigen dat u de Voorwaarden zorgvuldig heeft gelezen en ermee akkoord gaat. Zonder deze bevestiging is het niet mogelijk om de bestelling te maken. Na het klikken op de knop worden alle ingevulde informatie rechtstreeks naar ons verzonden.
3.6. Wij zullen uw bestelling zo snel mogelijk bevestigen met een bericht dat naar uw e-mailadres wordt verzonden dat in de bestelling is opgegeven. De bevestiging bevat een samenvatting van de bestelling en deze Voorwaarden. Door de bestelling te bevestigen, wordt de Overeenkomst tussen ons en u gesloten. De op de besteldatum geldende Voorwaarden maken een integraal onderdeel uit van de Overeenkomst.
3.7. Er kunnen situaties zijn waarin wij uw bestelling niet kunnen bevestigen, bijvoorbeeld als de goederen niet beschikbaar zijn of als u meer stuks bestelt dan toegestaan. Informatie over het maximale aantal stuks goederen wordt vooraf op de Webshop verstrekt. Als wij de bestelling niet kunnen bevestigen, zullen wij contact met u opnemen en u een aanbod sturen om de Overeenkomst in gewijzigde vorm te sluiten. De Overeenkomst wordt in dat geval gesloten wanneer u ons aanbod bevestigt.
3.8. Als er op de Webshop of in het bestelvoorstel een kennelijk onjuiste prijs is vermeld, bijvoorbeeld als gevolg van een technische fout, zijn wij niet verplicht om de goederen tegen deze prijs te leveren, zelfs niet na bevestiging van de bestelling. In dat geval zullen wij u onmiddellijk contacteren en hebben wij het recht om de Overeenkomst te annuleren, waarbij wij u een aanbod sturen om een nieuwe Overeenkomst in gewijzigde vorm te sluiten. De nieuwe Overeenkomst wordt gesloten wanneer u ons aanbod bevestigt. Als u ons aanbod niet binnen 3 dagen bevestigt, hebben wij het recht om de Overeenkomst te annuleren. Een kennelijke fout in de prijs wordt bijvoorbeeld beschouwd als wanneer de prijs duidelijk niet overeenkomt met de gebruikelijke prijs bij andere verkopers of duidelijk onjuiste cijfers bevat.
3.9. Na het sluiten van de Overeenkomst bent u verplicht om de totale prijs te betalen.
3.10. Als u een Gebruikersaccount heeft, kunt u een bestelling plaatsen via dit account. In dat geval bent u verplicht om de juistheid, waarheidsgetrouwheid en volledigheid van de vooraf ingevulde gegevens te controleren. De manier van het maken van een bestelling is hetzelfde als voor een koper zonder Gebruikersaccount, maar u hoeft uw identificatiegegevens niet opnieuw in te vullen.
3.11. In sommige gevallen bieden wij de mogelijkheid om korting te krijgen op de aankoop van goederen. Om de korting te verkrijgen, moet u de kortingsgegevens invullen in het daarvoor bestemde veld in het bestelvoorstel. De goederen worden vervolgens met korting geleverd.
4. GEBRUIKERSACCOUNT
4.1. Na registratie in onze Webshop kunt u toegang krijgen tot uw Gebruikersaccount.
4.2. Bij de registratie van het Gebruikersaccount bent u verplicht om correcte en waarheidsgetrouwe gegevens te verstrekken en deze bij wijzigingen bij te werken.
4.3. Toegang tot het Gebruikersaccount is beveiligd met een gebruikersnaam en wachtwoord. U bent verplicht om deze gegevens vertrouwelijk te houden en niet aan derden te verstrekken. Wij zijn niet verantwoordelijk voor misbruik van deze gegevens.
4.4. Het Gebruikersaccount is persoonlijk en u bent niet bevoegd om het gebruik ervan door derden toe te staan.
4.5. Wij kunnen uw Gebruikersaccount annuleren, met name als u het langer dan 6 maanden niet gebruikt, als u de Overeenkomst annuleert of als u uw verplichtingen volgens de Overeenkomst schendt.
4.6. Het Gebruikersaccount is mogelijk niet continu beschikbaar, met name als gevolg van noodzakelijke onderhoudswerkzaamheden aan hardware en software.
5. PRIJS- EN BETALINGSVOORWAARDEN, EIGENDOMSVOORBEHOUD
5.1. De Prijs wordt altijd vermeld binnen de Webshop, in het bestelvoorstel en in de Overeenkomst. In geval van een discrepantie tussen de Prijs vermeld bij de Goederen binnen de Webshop en de Prijs vermeld in het bestelvoorstel, geldt de Prijs vermeld in het bestelvoorstel, die altijd identiek zal zijn aan de prijs in de Overeenkomst. In het bestelvoorstel worden ook de Verzendkosten vermeld, evenals de voorwaarden waaronder de verzending gratis is.
5.2. De Totaalprijs volgens punt 1.4 wordt vermeld inclusief BTW, inclusief alle kosten die zijn vastgesteld door specifieke wettelijke voorschriften.
5.3. Wij zullen betaling van de Totaalprijs van u vragen na het sluiten van de Overeenkomst en vóór de levering van de Goederen. U kunt de Totaalprijs op de volgende manieren betalen:
- Online met een kaart.
- Onder rembours. In dat geval vindt de betaling plaats bij de levering van de Goederen tegen overdracht van de Goederen. Bij betaling onder rembours is de Totaalprijs verschuldigd bij ontvangst van de Goederen.
- Contant bij persoonlijke afhaling. Contant betalen is mogelijk bij afhaling in onze vestiging(en), waarvan de lijst beschikbaar is op onze website. Bij contante betaling bij persoonlijke afhaling is de Totaalprijs verschuldigd bij ontvangst van de Goederen.
5.4. De factuur wordt in elektronische vorm uitgegeven na betaling van de Totaalprijs en wordt verzonden naar uw e-mailadres dat in de Bestelling is opgegeven. De factuur wordt ook fysiek bij de Goederen gevoegd en is beschikbaar in het Gebruikersaccount, indien u deze heeft aangemaakt.
5.5. Het eigendomsrecht van de Goederen gaat pas op u over nadat u de Totaalprijs heeft betaald en de Goederen aan u zijn geleverd. In het geval van betaling via bankoverschrijving is de Totaalprijs betaald bij bijschrijving van de geldmiddelen op onze rekening, in andere gevallen is deze betaald op het moment van betaling.
6. LEVERING VAN GOEDEREN, OVERGANG VAN HET RISICO VAN TOEVALLIGE VERNIETIGING EN TOEVALLIGE VERSLECHTERING EN VERLIES VAN HET KOOPOBJECT
6.1. De Goederen worden aan u geleverd op de door u gekozen manier, waarbij u kunt kiezen uit de volgende opties:
- Packeta Slovakia s. r. o.
Sliačska 1E, 831 02 Bratislava – stadsdeel Nové Mesto - Direct Parcel Distribution SK s.r.o.
Pri letisku 5 821 04 Bratislava - stadsdeel Ružinov - Slowaakse Post, a.s.
Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica 1
6.2. De Goederen kunnen alleen binnen de Slowaakse Republiek worden geleverd.
6.3. Wij zijn verplicht om de Goederen zonder onnodige vertraging aan u te leveren, maar uiterlijk binnen 30 dagen na de sluiting van de Overeenkomst, tenzij anders overeengekomen. De Goederen worden geleverd op het moment dat u ze in ontvangst neemt of een door u aangewezen persoon ze in ontvangst neemt, of wanneer wij ze aan de vervoerder overhandigen die u heeft aangewezen buiten de door ons aangeboden vervoersmogelijkheden. Als de Goederen montage of installatie door ons vereisen, worden de Goederen als geleverd beschouwd na voltooiing van de montage of installatie.
6.4. Bij de uitvoering van de Overeenkomst kunnen zich omstandigheden voordoen die van invloed zijn op de levertijd van de door u bestelde Goederen. Wij zullen u per e-mail onmiddellijk informeren over de wijziging van de levertijd en de nieuwe verwachte levertijd van de bestelde Goederen, waarbij uw recht om de Overeenkomst te annuleren hierdoor niet wordt aangetast. Ons bericht over de nieuwe levertijd van de Goederen bevat ook ons verzoek aan u om aan te geven of u de levering van de door u bestelde Goederen op de nieuwe datum wenst. In het geval van persoonlijke afhaling in onze vestiging zullen wij u altijd per e-mail informeren over de mogelijkheid om de Goederen op te halen.
6.5. Bij het in ontvangst nemen van de Goederen van de vervoerder is het uw plicht om de ongeschondenheid van de verpakking van de Goederen te controleren en in geval van schade deze onmiddellijk aan de vervoerder en ons te melden. Als de verpakking beschadigd is, wat wijst op ongeoorloofde manipulatie en toegang tot de zending, bent u niet verplicht om de Goederen van de vervoerder in ontvangst te nemen.
6.6. U bent verplicht om de Goederen op de afgesproken plaats en tijd in ontvangst te nemen. Als u de geleverde Goederen niet in ontvangst neemt volgens de vorige zin, zullen wij u per e-mail informeren waar u de Goederen kunt ophalen, inclusief de termijn voor het ophalen ervan, of wij zullen de Goederen op uw schriftelijk verzoek, verzonden uiterlijk binnen 14 dagen nadat u de Goederen had moeten ophalen, opnieuw aan u leveren, waarbij u zich ertoe verbindt om ons alle kosten te vergoeden die verband houden met de herlevering van de Goederen op uw verzoek. In het geval dat u uw verplichting om de Goederen in ontvangst te nemen schendt, met uitzondering van de gevallen volgens punt 6.4 van deze Voorwaarden, leidt dit niet tot een schending van onze verplichting om de Goederen aan u te leveren. Bovendien is het feit dat u de Goederen niet in ontvangst neemt geen reden om de Overeenkomst tussen ons en u te annuleren. Als u de Goederen ook niet binnen de extra termijn in ontvangst neemt, hebben wij het recht om de Overeenkomst te annuleren vanwege uw wezenlijke schending van de Overeenkomst. Als wij besluiten om dit recht uit te oefenen, is de annulering van kracht op de dag dat wij u deze annulering bezorgen. De annulering van de Overeenkomst heeft geen invloed op het recht op schadevergoeding voor de werkelijke kosten van de poging om de Goederen op uw verzoek te leveren, of op een ander recht op schadevergoeding indien van toepassing.
6.7. Als de Goederen om redenen aan uw kant herhaaldelijk of op een andere manier worden geleverd dan in de Overeenkomst is overeengekomen, is het uw plicht om ons de kosten van deze herhaalde levering op uw verzoek te vergoeden. Betalingsgegevens voor het betalen van deze kosten zullen wij naar uw e-mailadres sturen dat in de Overeenkomst is vermeld en zijn verschuldigd binnen 14 dagen na ontvangst van de e-mail.
6.8. Het risico van toevallige vernietiging, toevallige verslechtering en verlies van de Goederen gaat op u over op het moment van levering van de Goederen. In het geval dat u de Goederen niet in ontvangst neemt of weigert deze in ontvangst te nemen, met uitzondering van de gevallen volgens punt 6.4 van deze Voorwaarden, gaat het risico van toevallige vernietiging en toevallige verslechtering en verlies van de Goederen op u over op het moment dat u de mogelijkheid had om ze in ontvangst te nemen, maar om redenen aan uw kant niet in ontvangst zijn genomen. De overgang van het risico van toevallige vernietiging en toevallige verslechtering en verlies van de Goederen betekent voor u dat vanaf dat moment alle gevolgen van verlies, vernietiging, beschadiging of enige andere waardevermindering van de Goederen voor uw rekening zijn.
7. RECHTEN UIT AANSPRAKELIJKHEID VOOR GEBREKEN
7.1. Inleidende bepaling over aansprakelijkheid voor gebreken
7.1.1. In het geval dat u een Ondernemer bent, verbinden wij ons ertoe om u de Goederen in de overeengekomen kwaliteit, hoeveelheid en zonder gebreken te leveren.
7.1.2. In het geval dat u een Consument bent, verbinden wij ons ertoe om u de Goederen te leveren in overeenstemming met de algemene vereisten volgens § 617 van het Burgerlijk Wetboek en de overeengekomen vereisten volgens § 616 van het Burgerlijk Wetboek, gepresenteerd met de eigenschappen van de door u bestelde Goederen op onze Webshop of op ons promotiemateriaal met betrekking tot de geleverde Goederen, en zonder gebreken. De Goederen hoeven niet in overeenstemming te zijn met de algemene vereisten volgens § 617 van het Burgerlijk Wetboek als wij u bij het sluiten van de Overeenkomst uitdrukkelijk hebben geïnformeerd dat een bepaalde eigenschap niet aan dergelijke algemene vereisten voldoet en u hiermee uitdrukkelijk en afzonderlijk heeft ingestemd.
7.1.3. De verkochte Goederen zijn in overeenstemming met de algemene vereisten volgens § 617 van het Burgerlijk Wetboek als:
- ze geschikt zijn voor alle doeleinden waarvoor Goederen van dezelfde soort gewoonlijk worden gebruikt, met name rekening houdend met wettelijke voorschriften, technische normen of gedragscodes die van toepassing zijn op de betreffende sector, als er geen technische normen zijn opgesteld;
- ze overeenkomen met de beschrijving en kwaliteit van het monster of model dat wij u vóór het sluiten van de Overeenkomst hebben verstrekt;
- ze worden geleverd met accessoires, verpakking en instructies, inclusief montage- en installatie-instructies, die u redelijkerwijs mag verwachten;
7.1.4. d) ze worden geleverd in de hoeveelheid, kwaliteit en met eigenschappen, inclusief functionaliteit, compatibiliteit, veiligheid en het vermogen om bij normaal gebruik hun functionaliteit en prestaties (levensduur) te behouden, die gebruikelijk zijn voor Goederen van dezelfde soort en die u redelijkerwijs mag verwachten gezien de aard van de verkochte Goederen, rekening houdend met enige openbare verklaring van ons of een andere persoon in dezelfde toeleveringsketen, inclusief de fabrikant, of namens hen, met name bij de promotie van de Goederen of op hun etikettering, waarbij de fabrikant wordt beschouwd als de maker van de Goederen, de importeur van de Goederen op de markt van de Europese Unie uit een derde land of een andere persoon die zich als fabrikant aanduidt door zijn naam, handelsmerk of ander onderscheidend teken op de Goederen aan te brengen. Wij zijn aansprakelijk voor gebreken die de Goederen bij levering hebben in de mate van onze verplichting zoals vermeld in artikel 7.1.1. of 7.1.2. van deze Voorwaarden.
7.1.5. Als u een Ondernemer bent, zijn wij niet aansprakelijk voor gebreken van de Goederen in de volgende gevallen:
7.1.5.1. als u op de hoogte bent gesteld van bestaande gebreken of als u op basis van de omstandigheden van het sluiten van de Overeenkomst op de hoogte had moeten zijn van de gebreken en deze gebreken niet in strijd zijn met de overeengekomen eigenschappen van de Goederen;
7.1.5.2. als de gebreken van de Goederen zijn ontstaan nadat u de Goederen heeft ontvangen, op voorwaarde dat de gebreken niet zijn ontstaan door schending van onze verplichtingen of als u de mogelijkheid had om de Goederen in ontvangst te nemen volgens artikel 6. van deze Voorwaarden en zonder juridische reden de ontvangst van de Goederen heeft geweigerd of de Goederen niet heeft ontvangen;
7.1.5.3. als u de zichtbare gebreken van de Goederen niet tijdig heeft gemeld volgens artikel 7.3.1. van deze Voorwaarden;
7.1.5.4. als u de verborgen gebreken van de Goederen niet tijdig heeft gemeld volgens artikel 7.3.2. van deze Voorwaarden;
7.1.5.5. bij gebruikte Goederen zijn wij niet aansprakelijk voor gebreken die zijn ontstaan door gebruik of slijtage. Bij Goederen die tegen een lagere prijs worden verkocht, zijn wij niet aansprakelijk voor gebreken waarvoor de lagere prijs is overeengekomen.
7.1.6. Als u een Consument bent, zijn wij niet aansprakelijk voor gebreken en eigenschappen van de Goederen in de volgende gevallen:
7.1.6.1. als u de gebreken van de Goederen niet tijdig heeft gemeld binnen de termijn vermeld in punt 7.4.1. van deze Voorwaarden;
7.1.6.2. als de eigenschappen van de Goederen niet overeenkomen met de algemene vereisten volgens § 617 van het Burgerlijk Wetboek, waarbij wij u hierover duidelijk schriftelijk hebben geïnformeerd en u uitdrukkelijk schriftelijk heeft ingestemd met de genoemde afwijking;
7.1.6.3. als de gebreken van de Goederen zijn ontstaan door onjuiste installatie of het niet installeren van noodzakelijke updates, als wij u dergelijke updates hebben geleverd, u hebben geïnformeerd over hun beschikbaarheid en de gevolgen voor het geval u ze niet installeert;
7.1.6.4. als het niet installeren of onjuist installeren van noodzakelijke updates, waardoor gebreken aan de Goederen zijn ontstaan, niet is veroorzaakt door tekortkomingen in de door ons verstrekte installatie-instructies;
7.1.7. De algemene garantietermijn is 24 maanden. De garantietermijn begint te lopen vanaf het moment dat u de Goederen in ontvangst neemt.
7.1.8. Als de Goederen worden vervangen, begint de garantietermijn opnieuw te lopen vanaf het moment dat u de nieuwe Goederen in ontvangst neemt.
7.1.9. Uw rechten uit aansprakelijkheid voor gebreken van de Goederen, waarvoor de garantietermijn geldt, vervallen als u ze niet binnen de garantietermijn uitoefent. Echter, de rechten uit aansprakelijkheid voor gebreken bij Goederen die snel bederven, moet u uiterlijk de dag na aankoop uitoefenen, anders vervallen uw rechten.
7.2. De verkochte Goederen hebben gebreken als ze niet in overeenstemming zijn met de overeengekomen vereisten en algemene vereisten volgens de bovenstaande punten of als het gebruik ervan wordt belemmerd of beperkt door rechten van derden, inclusief intellectuele eigendomsrechten. Wij garanderen dat op het moment van overgang van het risico van toevallige vernietiging en toevallige verslechtering en verlies van de Goederen volgens punt 6.8 van de Voorwaarden de Goederen vrij zijn van gebreken, met name dat:
- ze overeenkomen met de beschrijving, het type, de hoeveelheid en de kwaliteit en de eigenschappen hebben die wij met u zijn overeengekomen, en als deze niet uitdrukkelijk zijn overeengekomen, dan die welke wij bij de beschrijving van de Goederen hebben vermeld, of die welke redelijkerwijs kunnen worden verwacht gezien de aard van de Goederen;
- ze geschikt zijn voor de doeleinden die wij hebben vermeld of voor de doeleinden die gebruikelijk zijn voor Goederen van dit type en functioneel zijn;
- ze beschikken over de gespecificeerde mogelijkheid om te functioneren met hardware of software waarmee Goederen van dezelfde soort gewoonlijk worden gebruikt, zonder dat de verkochte Goederen, hardware of software hoeven te worden gewijzigd (compatibiliteit) en de gespecificeerde mogelijkheid om te functioneren met hardware of software die anders is dan die waarmee Goederen van dezelfde soort gewoonlijk worden gebruikt (interoperabiliteit);
- ze worden geleverd met alle accessoires en instructies, als dit met u in de Overeenkomst is overeengekomen;
7.3. Voorwaarden voor het uitoefenen van het recht uit aansprakelijkheid voor gebreken (klachten) specifiek voor Ondernemers
7.3.1. Het is uw plicht om een gebrek zonder onnodige vertraging te melden en te melden nadat u het had kunnen ontdekken, maar uiterlijk binnen 3 dagen na ontvangst van de Goederen.
7.3.2. Het recht uit aansprakelijkheid voor andere gebreken (verborgen), moet u uitoefenen op de manier zoals beschreven in punt 7.5.1. hieronder zonder onnodige vertraging nadat u het gebrek aan de Goederen heeft ontdekt, maar uiterlijk binnen de garantietermijn.
7.3.3. Als de Goederen aan u worden geleverd in een beschadigde of beschadigde verpakking of als het pakket duidelijk te licht is, vragen wij u om dergelijke Goederen niet van het transportbedrijf in ontvangst te nemen en ons hiervan onmiddellijk op de hoogte te stellen op telefoonnummer +421 233 331 056 of per e-mail op info@knifestock.sk In het geval van zichtbare gebreken (bijv. mechanische schade) bent u verplicht om zonder onnodige vertraging een klacht in te dienen op de manier zoals beschreven in punt 7.5.1. hieronder. Op een later ingediende klacht vanwege zichtbare gebreken aan de Goederen, inclusief een gebrek bestaande uit onvolledigheid van de Goederen, zullen wij niet ingaan.
7.3.4. De garantie dekt alle gebreken van de Goederen zoals beschreven in punt 7.2. en/of in strijd met onze verplichting in punt 7.1.1a. van deze Voorwaarden.
7.3.5. U bent niet gerechtigd om het recht uit aansprakelijkheid voor een gebrek uit te oefenen als wij niet aansprakelijk zijn voor gebreken in de zin van punt 7.1.5. van deze Voorwaarden of volgens de wettelijke regeling die van kracht is op het moment van sluiting van de Overeenkomst of als u op de hoogte was van het gebrek voordat u de Goederen in ontvangst nam, of als wij u hierop hebben gewezen of als u om die reden een redelijke korting op de Prijs van de Goederen heeft gekregen.
7.4. Voorwaarden voor het uitoefenen van het recht uit aansprakelijkheid voor gebreken (klachten) specifiek voor Consumenten
7.4.1. U heeft het recht om uw rechten uit aansprakelijkheid voor gebreken die zich voordoen bij de ontvangen Goederen uit te oefenen binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek, maar uiterlijk binnen 24 maanden na levering van de Goederen.
7.4.2. Als de Goederen aan u worden geleverd in een beschadigde of beschadigde verpakking of als het pakket duidelijk te licht is, raden wij u aan om dergelijke Goederen niet van het transportbedrijf in ontvangst te nemen en ons hiervan onmiddellijk op de hoogte te stellen op telefoonnummer +421 233 331 056 of per e-mail op info@knifestock.sk Als u besluit om een dergelijk pakket in ontvangst te nemen, is het noodzakelijk om het pakket in aanwezigheid van de vervoerder te controleren en ervoor te zorgen dat er geen artikelen van de Goederen ontbreken en dat alle artikelen van de Goederen in orde zijn. Als u bij het controleren van het pakket volgens de vorige zin ontdekt dat de staat of het aantal artikelen van de bestelde Goederen niet overeenkomt met wat u heeft besteld, raden wij u aan om met de vervoerder een Schaderapport op te stellen of een dergelijk gebrek in het ontvangstprotocol van de vervoerder te melden.
7.4.3. In het geval van latere ontdekking van zichtbare gebreken na ontvangst van de Goederen (bijv. mechanische schade, ontbrekende Goederen of onderdelen ervan, onjuiste Goederen of onderdelen ervan) vragen wij u om zonder onnodige vertraging een klacht in te dienen op de manier zoals beschreven in punt 7.5.1. hieronder. Een later ingediende klacht vanwege zichtbare gebreken aan de Goederen, inclusief een gebrek bestaande uit onvolledigheid van de Goederen, kunnen wij weigeren.
7.4.4. U bent niet gerechtigd om het recht uit aansprakelijkheid voor gebreken uit te oefenen als wij niet aansprakelijk zijn voor gebreken in de zin van punt 7.1.6. van deze Voorwaarden of volgens de wettelijke regeling die van kracht is op het moment van sluiting van de Overeenkomst.
7.4.5. Het recht uit aansprakelijkheid voor gebreken moet u uitoefenen op de manier zoals beschreven in punt 7.5.1. en binnen de termijn vermeld in punt 7.4.1 van deze Voorwaarden.
7.5. Uitoefening van het recht uit aansprakelijkheid voor gebreken (klachten)
7.5.1. In het geval dat de Goederen een gebrek hebben, met name als niet aan een van de voorwaarden volgens punt 7.1 7. is voldaan, kunt u ons op de hoogte stellen van een dergelijk gebrek en uw rechten uit aansprakelijkheid voor gebreken uitoefenen (d.w.z. de Goederen reclameren) door een e-mail of brief te sturen naar onze adressen die bij onze identificatiegegevens zijn vermeld, of persoonlijk in onze vestiging(en), waarvan de lijst beschikbaar is op onze website. Voor de klacht kunt u ook gebruik maken van het standaardformulier dat door ons wordt verstrekt, dat bijlage nr. 1 van deze Voorwaarden vormt.
7.5.2. In uw melding waarin u de klacht indient, vermeldt u vooral een beschrijving van het gebrek van de Goederen en uw identificatiegegevens, inclusief het e-mailadres waarop u de kennisgeving van de wijze van afhandeling van de klacht wilt ontvangen, en vermeldt u ook welke van de rechten uit aansprakelijkheid voor gebreken, gespecificeerd in punt .7.6.3. tot .6.8., u uitoefent.
7.5.3. Bij het indienen van de klacht dient u ons ook het aankoopbewijs van de Goederen (factuur) te overleggen, om de aankoop bij ons aan te tonen, anders zijn wij niet verplicht om uw klacht te erkennen.
7.5.4. De dag van indiening van de klacht wordt beschouwd als de dag van ontvangst van de defecte Goederen samen met de bijbehorende documenten (volgens punt 7.5.3). In het geval dat uw indiening, waarin u de klacht indient, onvolledig is (met name onleesbaar, onduidelijk, onbegrijpelijk, niet de vereiste documenten bevat, enz.), zullen wij schriftelijk, met name per e-mail, van u vragen om de ingediende klacht aan te vullen. In dit geval begint de klachtenprocedure op de dag van ontvangst van uw aangevulde indiening.
7.5.5. Wanneer wij uw klacht of uw aanvulling op de ingediende klacht ontvangen, zullen wij u onmiddellijk een schriftelijke bevestiging van ontvangst van de klacht of een bevestiging van de melding van het gebrek verstrekken. In de bevestiging vermelden wij de kortst mogelijke termijn volgens punt 7.6.1., waarin wij het gemelde gebrek van de Goederen zullen verhelpen.
7.5.6. Als u de ingediende klacht niet aanvult in de zin van punt 7.5.4. van dit artikel zonder onnodige vertraging, uiterlijk binnen 10 dagen na ontvangst van ons verzoek volgens punt 7.5.4. van dit artikel, zullen wij uw indiening als ongegrond beschouwen en als de vereiste ontbrekende informatie, waarvoor u bent verzocht om aan te vullen, noodzakelijk is voor de afhandeling van de klacht, kunnen wij besluiten dat wij ons niet met een dergelijke onvolledige klacht zullen bezighouden.
7.6. Afhandeling van de klacht
7.6.1. Op basis van uw beslissing welke van de manieren om het gebrek te verhelpen zoals gespecificeerd in punt 7.6.3. en 7.6.4. tot 7.6.8. uitoefent, zullen wij het gebrek verhelpen binnen een redelijke termijn die wij nodig hebben om het gebrek te beoordelen en om het artikel te repareren of te vervangen, rekening houdend met de aard van het artikel en de aard en ernst van het gebrek, en die niet langer zal duren dan 30 dagen vanaf de dag van indiening van uw klacht, respectievelijk vanaf de dag van melding van het gebrek. Wij bieden geen consumentenwaarborg volgens § 626 van het Burgerlijk Wetboek. Wij zijn niet verplicht om de door u gekozen manier om het gebrek te verhelpen te accepteren als de door u gekozen manier niet mogelijk is of ons onevenredige kosten zou veroorzaken, rekening houdend met de Prijs van de Goederen en de ernst van het gebrek.
7.6.2. Alleen in uitzonderlijke gevallen en om objectieve redenen kunnen wij de termijn voor het verhelpen van het gebrek zoals vermeld in de bevestiging van ontvangst van de melding van het gebrek verlengen met de kortst mogelijke tijd die nodig is om het gebrek te verhelpen. Wij zullen u schriftelijk informeren over een dergelijke verlenging van de termijn voor het verhelpen van het gebrek.
7.6.3. Als het gaat om een gebrek dat kan worden verholpen door reparatie, heeft u het recht dat het gebrek kosteloos, tijdig en correct op onze kosten wordt gerepareerd.
7.6.4. In plaats van het verhelpen van het gebrek door reparatie, kunt u om vervanging van de Goederen vragen.
7.6.5. In plaats van het verhelpen van het gebrek van de Goederen door reparatie, kunnen wij altijd de defecte Goederen vervangen door defectvrije Goederen, als dit u geen ernstige moeilijkheden veroorzaakt.
7.6.6. Na het verstrijken van de termijn voor het verhelpen van het gebrek heeft u recht op een redelijke korting op de Prijs van de Goederen of kunt u de Overeenkomst annuleren. U heeft dezelfde rechten ook in gevallen waarin wij het gebrek niet repareren of de Goederen niet vervangen, weigeren om de Goederen te repareren of te vervangen omdat reparatie of vervanging niet mogelijk is of onevenredige kosten met zich meebrengt, de Goederen nog steeds dezelfde gebreken hebben ondanks reparatie of vervanging, of wij u informeren dat het gebrek niet kan worden gerepareerd of de Goederen niet binnen een redelijke termijn kunnen worden vervangen zonder dat wij u ernstige moeilijkheden veroorzaken. De korting op de koopprijs moet redelijk zijn in verhouding tot het verschil tussen de waarde van de verkochte Goederen en de waarde die de Goederen zouden hebben als ze geen gebreken hadden. Wij zullen de koopprijs of de uitbetaling van de korting op de koopprijs op dezelfde manier aan u terugbetalen als u heeft gebruikt bij de betaling van de koopprijs, tenzij wij uitdrukkelijk overeenkomen op een andere betalingswijze. Alle kosten in verband met de betaling zijn voor onze rekening.
U kunt de Overeenkomst volgens punt 7.6.6 niet annuleren als u heeft bijgedragen aan het ontstaan van het gebrek of als het gebrek verwaarloosbaar is. Als de Overeenkomst betrekking heeft op meerdere Goederen, kunt u de Overeenkomst alleen annuleren met betrekking tot de defecte Goederen. Met betrekking tot de overige Goederen kunt u de Overeenkomst alleen annuleren als redelijkerwijs niet kan worden verwacht dat u de overige Goederen zonder de defecte Goederen wilt behouden.
7.6.7. Als het gaat om een gebrek van de Goederen dat niet kan worden verholpen en dat verhindert dat u de Goederen correct kunt gebruiken als Goederen zonder gebrek, heeft u recht op vervanging van de Goederen of heeft u het recht om de Overeenkomst te annuleren. U heeft dezelfde rechten als het gaat om herstelbare gebreken, maar u kunt de Goederen niet correct gebruiken vanwege herhaalde gebreken na reparatie of vanwege een groter aantal gebreken.
7.6.8. Wij zullen uw klacht, respectievelijk de melding van het gebrek, afhandelen door de gerepareerde Goederen te overhandigen, de Goederen te vervangen, een redelijke korting op de Prijs van de Goederen uit te betalen of schriftelijk gemotiveerd de aansprakelijkheid voor gebreken te weigeren, d.w.z. uw klacht te weigeren.
7.7. Als u een Consument bent, wordt de uitoefening van rechten uit aansprakelijkheid voor gebreken van de Goederen geregeld door de bepalingen van § 619 en volgende van het Burgerlijk Wetboek en de Consumentenbeschermingswet. nr. ").
7.8. Als wij de aansprakelijkheid voor gebreken weigeren, respectievelijk uw klacht weigeren, heeft u het recht om contact op te nemen met een geaccrediteerde persoon, een gemachtigde persoon of een aangemelde persoon (bijv. deskundige, gemachtigde, geaccrediteerde of aangemelde persoon, gemachtigde service, wetenschappelijke instelling, enz.), om een deskundig oordeel of een professioneel standpunt te verkrijgen waarmee u onze aansprakelijkheid voor gebreken van de Goederen aantoont.
7.9. In het geval dat u onze aansprakelijkheid voor gebreken van de Goederen aantoont volgens punt 7.8. heeft u de mogelijkheid om de gebreken van de Goederen opnieuw aan ons te melden, waarbij geldt dat wij deze aansprakelijkheid niet kunnen weigeren en dus verplicht zijn om uw klacht opnieuw te behandelen.
7.10. De kosten in verband met het verkrijgen van een deskundig oordeel of een professioneel standpunt volgens punt 7.8. van deze Voorwaarden zijn voor onze rekening, maar u moet ze bij ons claimen uiterlijk binnen 2 maanden na de afhandeling van de herhaalde klacht.
7.11. Hierbij hebben wij u correct geïnformeerd over uw rechten met betrekking tot de uitoefening van aansprakelijkheid voor eventuele gebreken van de Goederen. Door het sluiten van de Overeenkomst bevestigt u dat u de mogelijkheid heeft gehad om vooraf en correct de voorwaarden voor de klacht van de Goederen te lezen en dat u deze begrijpt.
8. ANNULERING VAN DE OVEREENKOMST
8.1. De annulering van de Overeenkomst, d.w.z. de beëindiging van de contractuele relatie tussen ons en u vanaf het begin, kan plaatsvinden om de redenen en op de manieren die in dit artikel worden vermeld, of in andere bepalingen van de Voorwaarden waarin de mogelijkheid van annulering uitdrukkelijk wordt vermeld.
8.2. In het geval dat u een Consument bent, heeft u in overeenstemming met de bepaling van § 20 van de Consumentenbeschermingswet het recht om de Overeenkomst zonder opgave van redenen te annuleren binnen 14 dagen na ontvangst van de Goederen, respectievelijk het sluiten van de Overeenkomst waarvan het onderwerp de levering van een dienst is. In het geval dat wij een Overeenkomst hebben gesloten waarvan het onderwerp verschillende soorten Goederen of de levering van verschillende delen van de Goederen is, begint deze termijn pas te lopen op de dag van ontvangst van het laatste deel van de Goederen, en in het geval dat wij een Overeenkomst hebben gesloten op basis waarvan wij u de Goederen regelmatig en herhaaldelijk zullen leveren, begint deze te lopen op de dag van ontvangst van de eerste levering. U kunt de Overeenkomst op elke aantoonbare manier annuleren (met name door een e-mail of brief te sturen naar onze adressen die bij onze identificatiegegevens in de Voorwaarden zijn vermeld). Voor de annulering kunt u ook gebruik maken van het standaardformulier dat door ons wordt verstrekt, dat bijlage nr. 2 van de Voorwaarden vormt. U bent gerechtigd om de Overeenkomst ook alleen met betrekking tot specifieke Goederen of Goederen te annuleren, als wij op basis van de Overeenkomst meerdere Goederen hebben geleverd of verstrekt. De effecten van de annulering van de Overeenkomst zijn ook van toepassing op elke aanvullende overeenkomst bij de Overeenkomst, tenzij wij uitdrukkelijk anders overeenkomen. Na ontvangst van de kennisgeving van annulering van de Overeenkomst zullen wij u per e-mail of op een duurzame drager onmiddellijk onze bevestiging van ontvangst verstrekken.
8.3. In het geval dat u een Consument bent en wij de Goederen niet op tijd aan u leveren, bent u gerechtigd om de Overeenkomst te annuleren zonder een extra redelijke termijn te geven volgens § 517 lid 1 van het Burgerlijk Wetboek, als (i) wij weigeren om de Goederen te leveren, (ii) tijdige levering was buitengewoon belangrijk gezien alle omstandigheden van het sluiten van de Overeenkomst, (iii) u ons vóór het sluiten van de Overeenkomst heeft geïnformeerd dat tijdige levering buitengewoon belangrijk is.
8.4. Zelfs als Consument kunt u de Overeenkomst echter niet annuleren in gevallen waarin het onderwerp van de Overeenkomst:
- de levering van een dienst is, als de dienst volledig is geleverd en de levering van de dienst is begonnen vóór het verstrijken van de termijn voor annulering van de Overeenkomst met uw uitdrukkelijke toestemming en u tegelijkertijd heeft verklaard dat u correct bent geïnformeerd dat u door het geven van toestemming het recht op annulering van de Overeenkomst na volledige levering van de dienst verliest, als u volgens de Overeenkomst verplicht bent om de Prijs te betalen;
- de verkoop van Goederen is waarvan de Prijs afhankelijk is van schommelingen op de financiële markt die wij niet kunnen beïnvloeden en die zich kunnen voordoen tijdens de looptijd van de termijn voor annulering van de Overeenkomst;
- de verkoop van alcoholische dranken is waarvan de Prijs is overeengekomen op het moment van sluiting van de Overeenkomst, waarbij de levering pas na 30 dagen kan plaatsvinden en de Prijs afhankelijk is van schommelingen op de markt die wij niet kunnen beïnvloeden;
- de verkoop van Goederen is die volgens uw specificaties zijn vervaardigd of die op maat voor u zijn gemaakt;
- de verkoop van Goederen is die snel in kwaliteit afnemen of bederven en Goederen die na levering onlosmakelijk zijn vermengd met andere;
- de verkoop van Goederen is die in een beschermende verpakking zijn verzegeld en die niet geschikt zijn om te worden geretourneerd vanwege gezondheidsbescherming of hygiënische redenen en waarvan de beschermende verpakking na levering is verbroken;
- de verkoop van geluidsopnamen, beeldopnamen, audiovisuele opnamen of software die in een beschermende verpakking worden verkocht, als de oorspronkelijke verpakking na levering van de Goederen is verbroken;
- de verkoop van periodieke pers is, met uitzondering van verkoop op basis van een abonnementscontract;
8.5. De termijn voor annulering volgens artikel 8.2 van de Voorwaarden wordt geacht te zijn nageleefd als u ons binnen deze termijn (maar uiterlijk op de laatste dag ervan) een kennisgeving stuurt dat u de Overeenkomst annuleert.
8.6. In het geval van annulering van de Overeenkomst wordt de Prijs binnen 14 dagen na ontvangst van de kennisgeving van annulering terugbetaald op uw bankrekening waarvan deze is bijgeschreven, of op uw bankrekening die in de annulering van de Overeenkomst is gekozen. Het bedrag wordt echter niet terugbetaald voordat u de Goederen aan ons retourneert of aantoont dat deze aan ons zijn verzonden. Stuur de Goederen alstublieft schoon naar ons terug, indien mogelijk inclusief de originele verpakking.
8.7. In het geval van annulering van de Overeenkomst volgens artikel 8.2 van de Voorwaarden bent u verplicht om de Goederen binnen 14 dagen na annulering aan ons te verzenden, de Goederen aan ons of aan een door ons gemachtigde persoon voor het in ontvangst nemen van de Goederen te overhandigen, waarbij u de kosten voor het retourneren van de Goederen aan ons draagt. Dit geldt niet als wij overeenkomen dat wij de Goederen persoonlijk of via een door ons gemachtigde persoon zullen ophalen. De termijn wordt geacht te zijn nageleefd als de Goederen uiterlijk op de laatste dag van de termijn voor verzending zijn overhandigd. U heeft daarentegen recht op terugbetaling van de Verzendkosten, maar alleen tot het bedrag dat overeenkomt met de goedkoopste leveringsmethode die wij voor de levering van de Goederen hebben aangeboden. Als het onderwerp van de Overeenkomst, waarvan u zich terugtrekt, de levering van een dienst is, bent u verplicht om ons de Prijs voor de daadwerkelijk geleverde prestatie tot de dag van ontvangst van de kennisgeving van annulering van de Overeenkomst te betalen, als u vóór de levering van de prestatie uitdrukkelijke toestemming heeft gegeven voor het begin van de levering van de dienst.
8.8. U bent aansprakelijk voor schade in gevallen waarin de Goederen beschadigd zijn als gevolg van uw omgang ermee anders dan noodzakelijk is gezien de aard en eigenschappen ervan. Wij zullen de veroorzaakte schade in een dergelijk geval aan u in rekening brengen nadat de Goederen aan ons zijn geretourneerd en de betalingstermijn van het in rekening gebrachte bedrag is 14 dagen.
8.9. Wij zijn gerechtigd om de Overeenkomst te annuleren vanwege uitputting van de voorraad, onbeschikbaarheid van de Goederen, of als de fabrikant, importeur of leverancier van de Goederen die in de Overeenkomst zijn overeengekomen de productie heeft stopgezet of aanzienlijke wijzigingen heeft aangebracht die de uitvoering van onze verplichtingen uit de Overeenkomst onmogelijk hebben gemaakt, of vanwege overmacht, of als wij zelfs met al onze inspanningen die redelijkerwijs van ons kunnen worden verwacht, niet in staat zijn om de Goederen aan u te leveren binnen de termijn die in deze Voorwaarden is bepaald. In deze gevallen zijn wij verplicht om u zonder onnodige vertraging op de hoogte te stellen en u de reeds betaalde Totaalprijs voor de Goederen binnen 14 dagen na de kennisgeving van annulering van de Overeenkomst terug te betalen. Wij zullen de betaalde Totaalprijs voor de Goederen op dezelfde manier aan u terugbetalen als u de Totaalprijs heeft betaald, waarbij dit geen afbreuk doet aan het recht om met u overeen te komen over een andere manier van terugbetaling, als er in verband daarmee geen extra kosten aan u in rekening worden gebracht.
8.10. Wij zijn ook gerechtigd om de Overeenkomst te annuleren als u de Goederen niet binnen 5 werkdagen na de dag waarop u verplicht was om de Goederen in ontvangst te nemen, in ontvangst heeft genomen.
9. INDIENEN VAN KLACHTEN EN BEZWAREN
9.1. Als Consument heeft u het recht om klachten en bezwaren schriftelijk in te dienen, namelijk per e-mail naar: info@knifestock.sk
9.2. Wij zullen u per e-mail op de hoogte stellen van de beoordeling van de klacht of het bezwaar dat naar uw e-mail is verzonden.
9.3. U kunt ook een klacht indienen voor controle als u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht of bezwaar, elektronisch via het platform dat beschikbaar is op de website https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi.
10. ALTERNATIEVE GESCHILLENBESLECHTING MET CONSUMENTEN
10.1. U heeft het recht om contact met ons op te nemen met een verzoek om herstel, namelijk door een e-mail te sturen naar info@knifestock.sk als u niet tevreden bent met de manier waarop wij uw klacht hebben afgehandeld of als u van mening bent dat wij uw rechten hebben geschonden. Als wij uw verzoek afwijzen of er niet binnen 30 dagen na verzending op reageren, heeft u het recht om een voorstel in te dienen voor het starten van een alternatieve geschillenbeslechting bij een entiteit voor alternatieve geschillenbeslechting ("Entiteit") volgens wet nr. 391/2015 Z. z. over alternatieve geschillenbeslechting voor consumenten en over de wijziging en aanvulling van sommige wetten, in de latere wijzigingen ("Wet op alternatieve geschillenbeslechting").
10.2. Entiteiten zijn organen en gemachtigde rechtspersonen volgens § 3 van de Wet op alternatieve geschillenbeslechting en hun lijst is gepubliceerd op de website van het Ministerie van Economische Zaken van de Slowaakse Republiek. https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
10.3. U kunt een voorstel indienen op de manier zoals bepaald volgens § 12 van de Wet op alternatieve geschillenbeslechting.
10.4. Verder heeft u het recht om een buitengerechtelijke geschillenbeslechting online te starten via het OSR-platform dat beschikbaar is op de website https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297, respectievelijk https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.
11. SLOTBEPALINGEN
11.1. Alle schriftelijke correspondentie zullen wij met u per e-mail bezorgen. Ons e-mailadres is vermeld bij onze identificatiegegevens. Wij zullen correspondentie bezorgen naar uw e-mailadres dat in de Overeenkomst, in het Gebruikersaccount of via welke u contact met ons heeft opgenomen, is vermeld.
11.2. De Overeenkomst kan alleen worden gewijzigd op basis van onze schriftelijke overeenkomst. Wij zijn echter gerechtigd om deze Voorwaarden te wijzigen en aan te vullen, maar deze wijziging heeft geen invloed op reeds gesloten Overeenkomsten, maar alleen op Overeenkomsten die na de inwerkingtreding van deze wijziging worden gesloten. Wij zullen u echter alleen informeren over de wijziging als u een Gebruikersaccount heeft aangemaakt (zodat u deze informatie heeft in het geval dat u nieuwe Goederen bestelt, maar de wijziging geeft geen recht op opzegging, aangezien wij geen Overeenkomst hebben gesloten die kan worden opgezegd), of als wij op basis van de Overeenkomst regelmatig en herhaaldelijk Goederen aan u moeten leveren. Wij zullen u de informatie over de wijziging ten minste 14 dagen voor de inwerkingtreding van deze wijziging naar uw e-mailadres sturen. Als wij binnen 14 dagen na verzending van de informatie over de wijziging geen opzegging van de gesloten Overeenkomst voor regelmatige en herhaalde levering van Goederen van u ontvangen, worden de nieuwe voorwaarden onderdeel van onze Overeenkomst en zijn ze van toepassing op de volgende levering van Goederen na de inwerkingtreding van de wijziging. De opzegtermijn in het geval dat u opzegt, bedraagt 2 maanden.
11.3. In het geval van overmacht of gebeurtenissen die niet kunnen worden voorzien (natuurramp, pandemie, operationele storingen, uitval van onderaannemers, enz.), zijn wij niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt als gevolg van of in verband met gevallen van overmacht of onvoorziene gebeurtenissen, en als deze situatie langer dan 10 dagen aanhoudt, hebben wij en u het recht om de Overeenkomst schriftelijk te annuleren.
11.4. Een onlosmakelijk onderdeel van de Voorwaarden is het standaardformulier voor klachten en het standaardformulier voor annulering van de Overeenkomst met instructies.
11.5. De Overeenkomst inclusief de Voorwaarden wordt in elektronische vorm bij ons gearchiveerd, maar is niet voor u toegankelijk. U ontvangt echter altijd deze Voorwaarden en bevestigingen van de Bestelling met een samenvatting van de Bestelling per e-mail en heeft dus altijd toegang tot de Overeenkomst zonder onze medewerking. Wij raden aan om altijd de bevestiging van de Bestelling en de Voorwaarden op te slaan.
11.6. Op onze activiteiten zijn geen gedragscodes van toepassing volgens § 2 letter I) van de Consumentenbeschermingswet.
11.7. Deze Voorwaarden treden in werking op 01.07.2024.